Hele dag

De Papieren Band, deel 2

Boekbinderij Papyrus Frambozenweg 173, Leiden

In deze aflevering vervolgen we het maken van modellen vanaf de 16e eeuw. Bovendien gaan we aan de slag met het maken van het sierpapier voor de omslagen naar oude voorbeelden.

€100,

Workshop Ets en binding

Boekwerkplaats Hoofdstraat 45, Stedum

Een twee daagse workshop waarin we etsen en een album maken om de etsen in te bewaren.

€185,

Dozen maken

Papier Royaal Kleijweg 22, Den Hoorn

Een 1-daagse workshop voor Dozen Maken.

€56,

Chinees garenboekje

Boektotaal Zuidwolderweg 2, Echten

Het garenboekje wordt gemaakt van papier van schors van de moerbeiboom, de omslag van met indigo geverfde katoenen stof. Voor de sluiting wordt een geweven band gebruikt. In het materialenpakket zit een uitgebreide beschrijving, indigo geverfde stof, de vlechtband, moerbeischorspapier en een borduurpakketje. U gaat met een uniek werkstuk naar huis.

€90,

De kalligrafie van de heilige Schrift

PThU de Boelelaan 1105, Amsterdam

4 workshops v.a. 5 okt. '19 | Aanmelden, praktische informatie & inschrijven bij Scriptorium coördinator: stefanroye@hetnet.nl