Nu te zien! Box Your Book – Bekroonde dozen geven hun boek prijs

Tot en met 31 maart 2022 is er een unieke expositie van 34 bijzondere dozen in de OBA Oosterdok te Amsterdam. Het zijn de winnende, handgemaakte dozen van de internationale wedstrijd Box your Book. Elke doos bevat een lievelingsboek van de maker en dat heeft geleid tot bijzondere kunstwerken! Een ingeblikte zalm, een klok, een doos bekleed met tientallen kleinere boeken…

De wedstrijd om een doos te maken rond je lievelingsboek leverde 89 inzendingen uit 13 verschillende landen op. Een deskundige jury beoordeelde alle inzendingen en bekroonde 34 dozen. We zijn blij en trots dat de eerste expositie in het prachtige gebouw van de OBA is. In de vitrines op de 4e etage vertelt elke doos zijn eigen verhaal.

Daarna gaan de dozen weer op reis en zullen in 2022 te zien zijn in:

April: Museum Jan Boon | Rechtestraat 146 | 1483 BG De Rijp
Mei en juni: Boekbindcentrum Echten | Zuidwolderweg 2 | 7932 PP Echten
Juli en augustus: BplusC Bibliotheek Leiden | Nieuwstraat 4 |2312 KB Leiden
3 september t/m 8 oktober: Cultureel Centrum Scharpoord | Maxim Willemspad 1 | 8300 Knokke-Heist

Bij de tentoonstelling hoort een prachtige catalogus. Alle inzendingen op losse kaarten, duidelijk gefotografeerd en voorzien van een toelichting, samen in een fraaie doos. De catalogus kunt u nog kopen voor de bescheiden prijs van € 17,50 (exclusief verzendkosten).
U kunt deze bestellen o.v.v. naam en adres via een mail naar info@stichting-handboekbinden.eu