Hele dag

Boekkunstbeurs Leiden

Pieterskerk, Leiden Kloksteeg 16, Leiden

Op 10 en 11 november 2018 staat Pieterskerk in Leiden in het teken van het boek. Dan vindt de jaarlijkse Boekkunstbeurs plaats, georganiseerd door de Stichting Drukwerk in de Marge en de Stichting Handboekbinden. Op de Boekkunstbeurs is een ruim aanbod te zien van fraaie met de hand gebonden boeken, volgens traditionele technieken vervaardigd drukwerk, sublieme staaltjes van kalligrafie en allerlei kunstzinnige voortbrengselen in papier. Wie zelf al actief is, of zin heeft om het te worden, kan terecht bij de vele stands waar boekbindmaterialen, kalligrafiebenodigdheden en boeken over de verschillende technieken verkrijgbaar zijn. Verder zijn er papierhandelaren uit binnen- en buitenland. Ook boekdrukmaterialen (clichés, letter, lijnen, inkt, schoonmaakmiddelen…) worden te koop aangeboden. Er zijn diverse demonstraties, onder andere papierscheppen, kalligrafie en letterhakken in hout.