Beste leden/donateurs

We lezen en horen het deze weken vaker, het zijn rare tijden. Niet alleen een cliché maar ook realiteit. Sterker nog, het is voor velen van ons ook een risicovolle tijd. Laat ik dan ook de wens uitspreken dat het jullie allemaal goed gaat en goed blijft gaan!
De meesten van ons zitten momenteel gedwongen (deels) thuis, vele activiteiten gaan niet door. Een dezer dagen ontvangen onze leden/donateurs het tijdschrift ‘Handboekbinden’ met hopelijk voldoende inspiratie om de tijd thuis goed door te kunnen komen. Tijd om je terug te trekken in je atelier en iets moois te maken. Stuur ons vooral de foto’s van het resultaat (info@stichting-handboekbinden.eu) zodat we deze kunnen delen met collega boekbinders. Zo kunnen we elkaar dan misschien wel niet persoonlijk ontmoeten maar elkaar wel inspireren.

In het tijdschrift ook vele activiteiten die helaas geen doorgang vinden. Zo hebben we de aangekondigde open dag op 16 mei af moeten zeggen en gaat de Boekkunstbeurs 2020 in Leiden niet door. Ook de tentoonstelling van ‘Van den vos Reynaerde’ in Deventer was tijdelijk gesloten. Inmiddels is de tentoonstelling weer geopend voor het publiek. De catalogus bij de tentoonstelling is gratis digitaal beschikbaar. Meer info hier
Ook de Boekbindbeurs in Sint Niklaas is verplaatst naar zondag 29 november.

In de agenda staan nog vele evenementen, cursussen en workshops aangekondigd. Wij hebben niet altijd toegang tot de laatste informatie betreffende deze evenementen en cursussen/workshops. Kijk op de website van het betreffende evenement, of neem contact op met de cursusgever of e.e.a. op de aangekondigde datum doorgaat.

Welke activiteiten eventueel op een later tijdstip alsnog doorgang vinden laten we in de komende weken weten. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM, indien verdere maatregelen ook na 1 juni zaken verbieden, komen deze ook te vervallen. Zodra wij meer weten komen wij vanzelf bij jullie terug.
Terug naar de waan van de dag…  Doe alsjeblieft voorzichtig met je gezondheid en geniet van de kans om ongestoord iets moois te creëren en let op jezelf én elkaar.
Namens het gehele bestuur,
Miguel Delcour | voorzitter