In april hebben vrijwilligers van de Stichting Handboekbinden onder leiding van Nathalie Cassee kennis gemaakt met het blockprinten. De dag was zo succesvol dat we deze workshop nu breder aanbieden.

Lijkt het u ook leuk uw eigen boekbinderslinnen en/of schutbladen te kunnen bedrukken met houten handgestoken blockprints uit India?
Doe mee en onderzoek vorm, herhaling, ritme, gelaagdheid en kleurgebruik en maak uw unieke prints.
Nathalie Cassée leidt u in op het blockprinten in India en Nederland, de geschiedenis ervan en hoe u deze techniek kunt inpassen in uw creatieve werk.

Datum: 29 juni 13.30 – 16.00
Plaats: Puntenburgerlaan 91 | Amersfoort
Kosten: € 65,- of € 55,- voor leden van de Stichting Handboekbinden
Aanmelden: info@kashmirheritage.nl

U brengt uw eigen boekbinderslinnen en/of schutbladen mee.
Wij zorgen voor de rest: instructie, achtergrond en inspiratie, gebruik blockprint collectie, verf, afdrukmaterialen en proefpapier.
Minimum aantal deelnemers 6 – max 12 deelnemers. Bij meer inschrijvingen plannen we ook een ochtendgroep.

Het atelier ligt op 8 minuten lopen van station Amersfoort CS en heeft een ruime eigen parkeerplaats.
We zitten op steenworp afstand van het oude centrum van de stad met vele terrassen, lunchgelegenheden en culturele activiteiten.