Informatie over de beurs 2022 vindt u hier: www.boekambachtbeurs.nl

Boekkunstbeurs 2021

Op zaterdag 6 en zondag 7 november bent u weer van harte welkom in de Pieterskerk, Leiden!

Het eerste weekend van november staat de Pieterskerk in Leiden in het teken van het boek. Dan vindt de jaarlijkse Boekkunstbeurs plaats, georganiseerd door de stichting Drukwerk in de Marge en de Stichting Handboekbinden. Vorig jaar moesten we noodgedwongen een keer overslaan, maar dit jaar gaan we met hernieuwde energie aan de slag.

Op de Boekkunstbeurs is een ruim aanbod te zien van fraaie met de hand gebonden boeken, volgens traditionele technieken vervaardigd drukwerk, sublieme staaltjes van kalligrafie en allerlei kunstzinnige voortbrengselen in papier. Workshops, inclusief een workshop boekbinden voor kinderen, demonstraties, inspiratie en de verkoop van materialen en gereedschap, kortom voor ieder wat wils.

Elke bezoeker van de beurs krijgt een in beperkte oplage gedrukte uitgave, speciaal voor deze beurs gemaakt. Op de beurs kan men de plano vellen onder professionele begeleiding inbinden tot een echt boekje. De afgelopen jaren werd de uitgave onder andere geschreven door Joost Swarte, Maarten Biesheuvel, Paulien Cornelisse, Wouter Klootwijk en Katinka Polderman. Dit jaar wordt de uitgave geschreven door Bette Westera en geïllustreerd door Henriëtte Boerendans.

Praktische informatie:

Zaterdag 6 november 10.00 – 17.00 uur
Zondag 7 november 11.00 – 17.00 uur

Pieterskerk Leiden
op loopafstand van station Leiden.
OV en parkeren: www.pieterskerk.com

We houden ons aan de geldende overheidsregels. Dat betekent op dit moment dat toegang tot de beurs zonder QR code (vaccinatie- of negatief testbewijs) niet mogelijk is. Zorg dus dat u een QR-code hebt (op uw telefoon dan wel op papier) en neem een legitimatiebewijs mee. Mondkapjes zijn niet verplicht maar we moedigen het dragen van mondkapjes wel aan.

De toegangsprijs bedraagt € 7,
studenten betalen € 3,50.
Kinderen tot 12 jaar gratis.

Horeca alleen pinnen,
geldautomaat bij ingang beschikbaar.

Lijst van deelnemers: www.boekkunstbeurs.nl