For the English version please click here

Voor een van je lievelingsboeken een boekendoos ontwerpen… Dát is het onderwerp van de bijzondere wedstrijd die op 1 oktober is gelanceerd door de Stichting Handboekbinden! Deze keer dus geen boek in de hoofdrol, maar de speciale, door jou gemaakte, verpakking ervan. Leg je boek in de watten, ofwel, in een mooie doos.

Laat je bij het maken van de boekendoos inspireren door de vormgeving, het karakter en/of de inhoud van het boek. Voorwaarde is dat het een boek is, dat je in de boekwinkel, boekenmarkt of antiquariaat hebt gekocht en daarna niet hebt herbonden of gerestaureerd. Hoewel er enkele beperkingen zijn nodigt de wedstrijd ‘Box-Your-Book’ uit om ‘out-of-the-box’ te denken. Zowel originaliteit en ontwerp als technische uitvoering worden door de deskundige jury beoordeeld. Hierbij staat de samenhang met het gekozen boek voorop.

Alle inzendingen zullen worden gefotografeerd en met beschrijving worden opgenomen in een bijzonder vormgegeven catalogus natuurlijk ook in een doos. Iedere deelnemer ontvangt een exemplaar. De catalogus zal een fantastische verzameling handgemaakte dozen laten zien, een bron van inspiratie voor de (amateur) handboekbinder.

Er is in deze wedstrijd geen 1ste, 2de of derde prijs te behalen. De 50 best beoordeelde werken zullen worden genomineerd en opgenomen in de expositie die op meerdere plaatsen in Nederland en hopelijk België te zien zal zijn. Zo zullen velen zich de trotse eigenaar weten van een prachtig werkstuk, dat door velen in en buiten het vak bekeken en gewaardeerd zal worden.

Wij nodigen hierbij iedereen, beginner of gevorderde, uit om mee te doen aan deze unieke wedstrijd. Ontwerp en maak een geheel eigen doos voor je favoriete roman, dichtbundel of kinderboek… Box Your Book!

Ga voor meer informatie over het regelement en inschrijven naar www.stichting-handboekbinden.eu/boxyourbook