De Stichting Handboekbinden heeft een nieuwe folder. Het is een vierkante folder, drieslag gevouwen, ontwerp door Artnic in Deventer.

De folder is gratis beschikbaar voor iedereen die promotie wil maken voor de Stichting Hanboekbinden. Mail ‘folder’ samen met je adresgegevens naar info@stichting-handboekbinen.eu en wij zorgen dat u een stapeltje folders ontvangt.

De Stichting Handboekbinden dankt de volgende mensen voor de toestemming om foto’s van hun werk te mogen gebruiken:
Cor Aerssens
Karin Cox
Geert van Daal
Bep van Delden
Benjamin Elbel
Babs ten Hagen
Bert Nuhaan
Peter Knollenburg
Ineke Vergeer
Marja Wilgenkamp

Meer informatie onder de foto’s.

foto’s van links naar rechts:

Bovenste rij: Onbekend, Limb bindings in perkament, archiefstukken | Marja Wilgenkamp, A3 leporello van museumkarton en ribkarton | Cor Aerssens, 7 boeken in foedralen omvat door een ‘stolp’ op een sokkel met een lade in de voet.

Middelste rij: Benjamin Elbel, Elbel binding | Onbekend, Gotische band  opliggende touw bindingen | Marja Wilgenkamp, Tegenlicht. Japanse bindwijze, grijs hardbord en Ingres papier. | Onbekend,  Limb bindings in leer

Onderste rij: Babs ten Hagen, Secret Belgian binding, Grensland inzending | Cor Aerssens, Diverse bindingen in Zaans bord | Peter Knollenburg, Losse katernen in een ophangsysteem, balsahout en Elefantenhaut papier

foto’s:

Geheel links: Boekkunstbeurs Pieterskerk Leiden | Beursstand Stichting Handboekbinden | Bep van Delden, Grensland project.

Onderste rij van links naar rechts: Inneke Vergeer, Grensland inzending | Karin Cox, Groninger binding met leren kapje en kapitaal | Geert van Daal, Franse binding in blauw Oasisleer | Bert Nuhaan, Boeksteunkussen op opdracht van de Stichting Handboekbinden

Contactgegevens:

Cor Aerssens | www.cor-aerssens.nl
Karin Cox | www.handboekbinderij-arsligandi.nl | www.facebook.com/boekrestauratie
Geert van Daal | www.geertvandaal.nl
Bep van Delden | www.bepvandelden.com