In 2008 organiseerde Marja Wilgenkamp een wedstrijd en expositie op basis van het boek ‘Jonge helden’ van André Nuyens. Veel belangstellenden hebben op deze manier kennis kunnen maken met de kunstzinnige kant van het boekbinden. Het succes van de expositie vroeg om een vervolg en dat komt er nu in de vorm van een wedstrijd en tentoonstelling rond het nieuwe historisch jeugdboek ‘De belofte’ van André Nuyens, Nienke Nuyens en Karin van der Laan dat in maart van dit jaar is verschenen.
De losse katernen zijn nu beschikbaar voor boekbinders die deel willen nemen aan de wedstrijd. Vanaf 2 oktober 2019 tot en met eind januari zijn de ingezonden te zien op drie verschillende locaties in Hoorn. De expositie wordt afgesloten met een feestelijke bijeenkomst waarbij een publieksprijs en een prijs van een vakjury uitgereikt worden.

Het boek: ‘De belofte’van André Nuyens, Nienke Nuyens en Karin van der Laan. De losse katernen van 16 pagina’s. Papier  Munken Lynx, 100 grams. Maat van 145 x 215 mm. Er zijn 100 boekblokken in losse katernen beschikbaar. Uitgangspunt is dat de tekst van het boek toegankelijk blijft.
Kosten: € 25,-. De katernen worden na ontvangst van dit bedrag verzonden.
Inschrijven:  mail ‘deelnemen boekbindwedsrtijd’ naar welkom@andrenuyens.nl. Zodra u zich heeft aangemeld krijgt u via de mail een inschrijfformulier met alle benodigde informatie. Uiterste inzendtermijn is 21 september 2019
Meer info: info@boekbinderij-wilgenkamp.nl en www.andrenuyens.nl