De Stichting Handboekbinden houdt zich niet alleen bezig met het binden van boeken maar ook met het behoud van het (handgebonden) boek.
Daarvoor ontwikkelden we de (gratis) folder ‘HOW TO USE’ over verantwoord omgaan met boeken. Daarin informatie over hoe je boeken het beste kunt bewaren, hoe ze te hanteren en informatie over wat te doen bij schade. In het verlengde daarvan verkopen we ‘DO NOT USE’, een pakketje met materialen plus handleiding voor herstel van kleine papierschade.  De naam ‘do not use’ is een knipoog naar het gebruik van plakband, een materiaal dat nooit voor de reparatie van boeken gebruikt moet worden.
Folder en doosje zijn verkrijgbaar bij alle gelegenheden waar de Stichting Handboekbinden aanwezig is of bestellen via info@stichting-handboekbinden.eu

Kosten: doosje DO NOT USE kost 6,50 plus porto voor leden/donateurs van de Stichting Handboekbinden en 7,50 plus porto voor niet leden/donateurs. De folder ‘HOW TO USE’ komt gratis met het doosje.

Meer info over papierreparaties onder de Tutorials: www.stichting-handboekbinden.eu/tutorials/papierreparaties/