Op 14 september was in de openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) de opening van de tentoonstelling van handgebonden boeken van de jubileumuitgave van Nescio.

In 2018 verscheen bij uitgeverij Nijgh & Van Ditmar de jubileumuitgave van Nescio (pseudoniem voor J.H.F Grönloh), 100 jaar na het verschijnen van de eerste druk in 1918. Het boek bevat de drie verhalen De Uitvreter, Titaantjes en Dichtertje. Van deze uitgave kwamen een aantal sets katernen beschikbaar handboekbinders en boekenliefhebbers om zelf naar eigen wens en smaak te (laten) binden. Een veertigtal van de handgebonden boeken is nog tot en met 31 oktober te zien in de OBA

Plaats: 2e verdieping Openbare Bibliotheek Amsterdam | Oosterdokskade 143, 1011 DL Amsterdam (naast station Amsterdam CS)
Datum:  14 sept – 31 okt | Openingstijden: ma-vrij 8.00 – 22.00 uur, za en zo 10.00 – 22.00 uur
Kosten: Toegang gratis