De Stichting Handboekbinden daagt handboekbinders uit het afscheidsboekje van Rens Top te binden

Vrijdag 3 juni nam Rens Top afscheid als conservator boekbanden van de Koninklijke bibliotheekTer gelegenheid van zijn pensioen en als waardering voor zijn werk is door de Nederlands Belgisch bandengenootschap in samenwerking met Erik Geleijns een boekje uitgegeven met een bundeling van zeventien blogs door Rens Top over bijzondere boekbanden aangevuld door vijftien door andere auteurs speciaal geschreven, het geheel fraai geillustreerd. Het eerste exemplaar werd tijdens zijn afscheid aan Rens overhandigd samen met de een aantal handgebonden exemplaren door. o.a. Gijs Wortel, Pau Groenendijk, Wytze Fopma, Geert van Daal en Marja Wilgenkamp.

Een dergelijke uitgave is natuurlijk een uitdaging voor de Stichting Handboekbinden. In samenwerking met uitgevrij de Buitenkant zijn er daarom een aantal sets in losse katernen beschikbaar. We dagen handboekbinders uit om deze in navolging van de exemplaren overhandigd aan Rens Top deze katernen op bijzondere wijze te binden. De Stichting Handboekbinden is in overleg met de Koninklijke bibliotheek om de gebonden exemplaren in voorjaar 2023 tentoon te stellen.

praktisch

Bestellen: Mail ‘Rens Top’ naar info@stichting-handboekbinden.eu vergeet niet naam en adres te vermelden
Kosten: 15,- inclusief verzenden. U ontvangt een factuur met betalingsgegevens
Inleveren: alle deelnemers ontvangen in najaar 2022 een mail met de uiterste inleverdatum en adres