Speciaal voor dit jaar brengt de Stichting Handboekbinden in samenwerking met Atelier De Ganzenweide het standaardwerk Van den vos Reynaerde in katernen uit. De uitgave bevat de oorspronkelijke tekst volgens het Comburgse handschrift met daarnaast de hedendaagse vertaling door Walter Verniers. De uitgave is voorzien van prachtige illustraties van Gustave van de Woestyne, Wim de Cock en Henri van Straten. De vormgeving was in handen van Jannie de Groot.

De uitdaging aan jou is om hier een mooi boek van te maken met een knipoog naar de middeleeuwen. Een middeleeuwse bindwijze; de vormgeving, materiaalgebruik; een vorm die de middeleeuwen uitdrukt; laat de creativiteit maar haar gang gaan. De gebonden boeken worden begin 2020 tentoongesteld in de Atheneum Bibliotheek Deventer en daarna op een nader te bepalen locatie in België. Na de twee tentoonstellingen krijg je het boek weer teruggestuurd.

Inzenders krijgen:

• Toegangskaart voor het symposium ‘Het middeleeuwse boek’ in Deventer
  • De catalogus, digitaal in printversie (katernen)
  • Maar bovenal is het de eer dat jouw boek op de twee tentoonstellingen ligt en in de catalogus is opgenomen.

Symposium Stichting Handboekbinden op 29 februari 2020

De Stichting Handboekbinden sluit het jaar van het Middeleeuwse boek op 29 februari 2020 af met een symposium de Atheneum Bibliotheek in Deventer. Het programma van het symposium is nu nog niet bekend maar leg de datum al maar vast. Het wordt, zoals u van de Stichting Handboekbinden gewend bent, een leuk en leerzaam programma met voor ieder wat wils.

Op die dag wordt in het Middeleeuwse gedeelte van de bibliotheek de tentoonstelling van de gemaakte banden van ‘Van den Vos Reynaerde’ geopend.

Info

Bestellen: mail ‘katernen Reynaerde’ o.v.v. naam en adres naar info@stichting-handboekbinden.eu. Bestellen kan zolang de voorraad strekt. U ontvangt een bestelformulier en factuur. Na betaling worden de katernen verzonden of kunt u ze ophalen in een van de volgende plaatsen: Den Haag, Schiedam, Uithoorn, Zeist, Apeldoorn, Amersfoort en Steenwijk. Adressen in België volgen binnenkort

Kosten: € 27,50 voor leden/donateurs van de Stichting Handboekbinden en het Reynaertgenootschap. Voor overigen € 35,-. Verzendkosten € 10,- of op afspraak af te halen.

De katernen: 20 katernen van 16 pagina’s, waarvan 1 blanco katern.

Deelname tentoonstelling: aanmelden vóór 1 september 2019 via info@stichting-handboekbinden.eu. Inzenden boek vóór 15 december 2019 naar Klaas Toet, Afrikaring 65, 3823CH Amersfoort.