In de afgelopen jaren hebben we boekbinders de mogelijkheid geboden om de serie ‘de Deventer moordzaken’ te binden waarna de gebonden boeken tentoon werden gesteld. Dat leverde steeds weer mooie en verrassende boeken op. Helaas liep de serie tot een eind en daarmee naar het leek ook de BookBindChallenge. Gelukkig is er nu een vervolg.
In het tijdschrift ‘Handboekbinden’ nummer 4 van 2017 schreven we over Mooi Marginaal, de mooiste uitgaven van margedrukkers in Nederland en België. In samenwerking met de organisator van Mooi Marginaal, de Stichting Laurens Janszoon Coster stelt de Stichting Handboekbinden de catalogus van Mooi Marginaal in katernen ter beschikking aan handboekbinders. Het is geen wedstrijd, maar een uitdaging aan handboekbinders om op geheel eigen manier de inhoud van het boek te “vertalen” naar een boekband en bindwijze. De ingezonden boeken worden tentoongesteld op de opendag van de Stichting Handboekbinden (mei 2019). Daarnaast worden de boeken gefotografeerd en zullen ze te zien zijn op deze website.

Update: Tijdens de Boekkunstbeurs waren er 50 sets katernen beschikbaar. Waren, want we zijn overvallen door het succes. Al tijdens de beurs in Leiden hebben we alle 50 sets katernen verkocht. We dagen nu alle kopers van de sets uit om er iets moois van te maken en het resultaat ook in te zenden! Alle deelnemers ontvangen persoonlijk per mail de details over het inzenden.